ЗДО "Первоцвіт"
Гостомельська селищна рада

Звіт за 2019-2020 навчальний рік

Управління освіти і науки Ірпінської міської ради

Дошкільний навчальний заклад(ясла-садок) «Первоцвіт»

ЗВІТ

завідуючої Петриченко Наталії Олексіївни   перед колективом та громадськістю про роботу закладу в 2019–2020навч. році.

 

 

м.Ірпінь

 

2020р.

 

  1. Загальні відомості про ДНЗ

 

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Первоцвіт» Ірпінської міської  ради Київської області розташований за адресою: 08291,

сел. Гостомель, вул. Проскурівська, буд. 15, тел. 95487

 

Основні характеристики ДНЗ:

 - загальна площа всіх приміщень – 659,5 кв.м.

 - загальна площа групових приміщень – 390,72 кв.м.

 - загальна площа присадибної ділянки – 4000 кв.м.

 - проектна потужність ДНЗ – 60 дітей

 

ДНЗ в 2019 -2020н.р. налічував 4 групи:

  • ясельно- молодша
  • молодшо-середня
  • середня
  • старша

Охоплював 154 дитини дошкільного віку.

З них 43 дітей 5-річного віку (28 % від загальної кількості дітей)

Середня наповнюваність груп – 38 дітей

Наповнюваність садочка дітьми – 257 %.

 

 ДНЗ працює за п’ятиденним робочим тижнем та 9 – годинним режимом перебування дітей.

У закладі функціонує група продовженого дня на безоплатній основі для дітей, які її потребують: 7.00 – 8.00, 17.00 – 19.00.

 

2.Укомплектованість педагогічним персоналом

 

 - завідуюча ДНЗ  з навантаженням               1 ставка

 - методист                                                 -//-  0,5 ставки

 - музичний керівник                                -//-  1 ставка

 - практичний психолог                            -//-  0,5 ставки

 - вчитель – логопед                                  -//-  1 ставка

 - соціальний педагог                                -//-  1 ставка

 - 6 вихователів                                          -//- 6,75 ставок

- фізінструктор                                         -//- 0,5 ставки

 - керівник  гуртка                                     -//- 0,5 ставки

Якісний склад педагогів

З 11 педагогів 9 мають вищу освіту, 1– початкову вищу освіту, 1 – незакінчену вищу.

На даний момент педагоги мають кваліфікаційні категорії:

«Спеціаліст із середньою спеціальною освітою»         - 1 педагог

«Спеціаліст другої категорії»                                         - 2 педагога

«Спеціаліст першої категорії»                                        - 0 педагогів

      «Спеціаліст вищої категорії»                                         - 6 педагогів

       Без категорії                                                                    - 2 педагога

Мають педагогічне звання «Вихователь – методист»       - 2 педагога

                   «Психолог-методист»             - 1 педагог

Підвищення фахової майстерності

Підвищуючи свій професійний рівень колектив педагогів приймав активну участь в усіх методичних об’єднаннях та семінарах-практикумах міста , вінших педагогічних заходах.

Вихователі  постійно займаються самоосвітою, опрацьовуючи новинки педагогічної літератури. Для цього було здійснено річну підписку необхідної періодичної педагогічної преси, придбано новинки методичних посібників та розробок , наочності, дидактичних ігор. Педагоги  знайомляться з новітніми технологіями і впроваджують їх в свою педагогічну діяльність, використовують на заняттях відео- та аудіо записи, мультимедійні презентації.

Всі педагогічні працівники своєчасно, відповідно графіка проходять курси підвищення кваліфікації. Так в цьому навчальному році  пройшли навчання на курсах підвищення кваліфікації  і отримали посвідчення Леонтьєва Н.М., Лужецька Л.А., Ничипорук Л.М.

  1. Загальна оцінка результатів навчального року

Педагогічний  колектив в своїй роботі керується Конституцією  України,  законом  «Про мови  в  Україні», Національною доктриною розвитку освіти, законом України «Про охорону дитинства»,  законом України  «Про дошкільну освіту», Програмою розвитку системи освіти Київської області (розділ 2 «Дошкільна освіта»), Комплексною програмою інноваційного розвитку освіти міста Ірпеня, селищ Ворзеля, Гостомеля, Коцюбинського, програмою розвитку дошкільного навчального закладу на 2017-2022 роки, завданнями

Базового компонента дошкільної освіти (наук. кер. Богуш А.М.),  освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (  кер. проекту Огнев’юк В.О., наук.редакторБєлєнька Г.В., Половіна, авт. кол.: Богініч О. Л., Коваленко О.В.,Машовець М.А. та ін.), комплексною освітньою програмою «Дитина в дошкільні роки» (наук. кер. Крутій К.Л.), програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (авт. кол. Білан О.І., Возна Л.М., Максименко О.Л. та ін.),освітньою програмою для дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» (авт.Гавриш Н.В., Піроженко Т.О.,Хартман О.Ю., Шевчук А.С., Рогозянський О.С.), наказами, розпорядженнями, інструктивно-методичними листами  Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, управління освіти Київської облдержадміністрації, управління освіти і науки Ірпінської міської ради.

В ДНЗ в 2019 – 2020навч. році навчально – виховна робота з дітьми була направлена на виконання завдань, які були поставлені на початку року, а саме:

1.Соціалізація та адаптація дітей з особливими потребами в звичайнихгрупах ЗДО.

2.Використання арт-терапії  в психолого-логопедичній  роботі з дітьми.

3.Розвиток емоційного  інтелекту дітей в умовах  закладу дошкільної освіти.

4.Використання квесттехнології в освітньомупроцесі.

 

Педагогічний колектив працював над реалізацією програми  «Дитина» (ясельно-молодша група) та «Впевнений старт» (молодшо-середня, середня, старша  групи), використовуючи в роботі й інші альтернативні програми, затверджені Міністерством освіти та науки України.

Планувалась робота по сферам життєдіяльності (щотижнева їх зміна), із щоденним урахуванням всіх ліній розвитку.

Колектив  справився з поставленими завданнями.

 

Протягом навчального року в закладі з педагогами було проведено

  Семінари-практикуми:

 «Інтелектуальні карти в освітньому процесі»;

«Використання мультфільмів та казок для формування емоційно сталої особистості»;

«Використання квест технологій в навчальному процесі»;

педагогічні ради:

«Успішна соціалізація дітей дошкільного віку,як складова іміджу ЗДО»

«Комплексний підхід до освітньо-виховної роботи в ЗДО»

 

В цьому навчальному році  соціальний педагог  Капацин Світлана Олександрівна продовжила приймати участь в дослідно-експериментальній роботі всеукраїнського рівня:  «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в дошкільному навчальному закладі». Протягом року консультувала батьків та вихователів з питань виховання соціально адаптованої особистості. Помістила на сайті ДНЗ серію інформативних статей, присвячених вихованню високоморальної, гармонійно розвиненої особистості.

Була організатором творчих майстерень з батьками «Для дітей своїми руками». Брала участь в усіх педагогічних заходах садочка.

Оздоровила групу дітей в дитячому санаторію «Бердянськ».

 

Вихователь старшої групи Роман Є.О. працювала за напрямком «Формування пошукової активності у дітей засобами квест-технологій». Широко використовувала в навчально-виховній роботі сучасну інноваційну LEGO-технологію.

Вихователь результативно співпрацює з батьками своїх вихованців.

Під час карантину заняття проводились дистанційно. Щодня батькам в VIBER надавались заняття відповідно навчальної програми , аудіо- та відеоматеріали  до них, а батьки звітувались про проведену з дітьми роботу. Був проведений конкурс серед  дівчаток «Я у мами помічниця». Проведено челлендж до Дня вишиванки.

Вихователь середньої групи Ревук Н.М. працювала за напрямком «Інтегровані заняття, як засіб розвитку особистості». Заняття проводить здебільшого в ігровій формі. Виготовила ряд цікавих дидактичних ігор.

Вихователь молодшо-середньої  групи Комаренко Ю.В. направила свою педагогічну діяльність на економічне виховання дошкільнят, використовуючи технологію «Економічний ігроленд». Виготовила ряд сюжетно-рольових, творчих ігор,  залучаючи до цьго процесу батьків.

Вихователь ясельно-молодшої групи Клим Н. М. працювала за напрямком

«Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей молодшого дошкільного віку». Велику увагу приділяла навичкам самообслуговування та культурі поведінки (за столом, в ігровій діяльності, побуті).

Інструктор з фізичного виховання Леонтьєва Н. С.обрала напрямок роботи «Рух – запорука здоров’я дошкільників». Будучи молодим педагогом, удосконалювала методику проведення занять з фізичного виховання, а також активно цікавилась методичними новинками.

Оновила матеріал з фізичного виховання ( пошила торбинки з піском на кожну вікову групу).

Музичний керівник Іваненко Л.А. обрала для себе напрямок роботи «Розвиток творчих здібностей та акторських умінь в театралізованій діяльності дошкільників. Поставила з дітьми ряд театралізованих вистав та дійств: «Зачарований ліс», «Миколай прийшов в садок», «Зимова казка», «Новорічні пригоди» , «Різдвяні вечорниці».

Вчитель-логопед Ничипорук Л.М. працювала за напрямком  «Використання сучасних корекційно-розвивальних методик в роботі з дітьми , які мають порушення мовлення».

Кількість дітей логопункту- 27 з загальним  недорозвитком мовлення І, ІІ, ІІІ рівнів.

Кількість випущених дітей  - 12, із них:

-   чітка мова – 10;

-   значне покращення – 2;

10 дітей рекомендовано до навчання в 1 класі загальноосвітньої школи, в тому числі з обов’язковими заняттями на логопедичному пункті – 2 дітей.

Протягом  року було проведено консультування батьків збори з питань:

  • «Я допомогти дитині оволодіти навичками звукового аналізу слів».
  • «Як виконувати домашні завдання».

      -  «Вплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей

дошкільного віку».

Під часоформленнякабінету:

  • виготовила наочний матеріал для занять із звуковимови ( для закріплення ізольованих звуків, звуків у словах, диференціація звуків);
  • придбала методичну літературу;
  • поповнила кабінет новими логопедичними іграми.

Практичний психолог Лужецька Л.А. свою роботу спрямувала на «Розвиток емоційного інтелекту у вихованців ЗДО».

Адаптація дітей до навчального закладу проходила  по різному. Одним дітям було легко  адаптувалися  іншим тяжче. З дітьми у яких тяжка адаптація  проводились групові   заняття з метою подолання дезадаптації.  Проводилося індивідуальне та групове  консультування батьків та педагогів  надані рекомендації,  як допомогти дитині в полегшенні адаптації .

З боку практичного психолога були проведені індивідуальні та групові консультації для батьків та педагогів закладу  щодо вікових особливостей дитини, емоційних реагувань на різні ситуації та криз 3 та 6 років.    Батьки  протягом року звертались  до практичного психолога з емоційними  порушеннями у дітей, такими як: роздратованість,  плаксивість, неврівноваженість, агресивність, замкненість. 

    З метою подолання емоційних порушень в роботі з дітьми використовувались методи арт-терапії (пісочна-терапія, глино-терапія, ізо-терапія, лялько-терапія) також використання метафоричних асоціативних карт та індивідуальні бесіди.

Протягом навчального року надавались рекомендації, як розвивати психічні процеси (увагу, пам'ять, мислення уяву)  дитини. 

      З батьками дітей старшої групи проводились бесіди індивідуальні та групові щодо критерій готовності дітей до навчання в школі з 6 річного віку.    

Розповідалось про фізіологічні  особливості дітей, про формування готовності до школи,   кризу 6 років.

      В присутності та за  згодою батьків  було проведене індивідуальне психодіагностичне  обстеження  9 дітей «Психологічна готовність дітей

 6- річного віку  до навчання в школі.   

Батькам дітей  з мовленнєвими порушеннями були  рекомендовані консультації   вчителя-логопеда закладу та направлення в   інклюзивно-ресурсний  центр для комплексної оцінки дитини.

     В період карантину проводилися індивідуальні консультації з батьками в програмах Viber та ZOOM.

     Протягом навчального року було надано  для батьків індивідуальних консультацій  - 160   групових консультацій  - 46.  Для педагогів   індивідуальних консультацій - 67    групових консультацій- 18

 

Якість знань дітей

     За запитом  адміністрації  закладу та згодоюбатьків на початку року визначався рівень інтелекту дітей середньої та старшої груп.

Середня  група серед обстежених 28 дітей на початку року:

Високий рівень -  5

Середній рівень- 9

Низький рівень – 14

Старша група серед обстежених  42 дітей  на початку року:

Високий рівень  - 13

Середнійрівень  -20

Низький рівень– 9

Вжиті заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-річного віку

Всі запити батьків по влаштуванню в дошкільний заклад дітей 5-річного віку були задоволені. Для дітей, неохоплених ДНЗ, створено консультативні пункти вузьких спеціалістів: логопеда та психолога, соціального педагога.

4. Стан організації фізкультурно – оздоровчої роботи з дітьми.

На виконання вимог з фізичного виховання дітей дошкільного віку, робота велась в декількох напрямках відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру і спорт», Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України.

Вирішенню завдань з фізичного розвитку дітей в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я та профілактики захворюваності, сприяло

систематичне медико-педагогічне вивчення організації навчально-виховного процесу: здійснення постійного контролю адміністрації за дотриманням рухового режиму протягом дня, розподілом  фізичного навантаження на заняттях з фізкультури, гранично допустимого навчального навантаження на дитину.

В закладі забезпечено проведення всіх форм фізичного виховання дітей, заняття дитячими видами спорту та туризмом, організовано активний руховий  режим на прогулянці.

Заняття з фізвиховання проводяться тричі на тиждень в залі за розкладом, інші дні на майданчику. Проводяться також туристичні походи в природу,  фізкультурні свята, змагання та розваги, дні здоров’я.

 

Для здійснення фізичного виховання в закладі  створено всі умови:  є все необхідне обладнання та інвентар для проведення занять з фізичного виховання, спортивних ігор та вправ , яке постійно поповнюється.

 

Серед багатьох чинників,що забезпечують необхідний рівень фізичного та психічного розвитку дитини, є раціональний режим, основним принципом правильної організації якого є його відповідність віковим психофізичним особливостям дошкільників.

Режим дня  у дошкільному закладі організований правильно і задовольняє потребу дитячого організму у сні, відпочинку, їжі, діяльності, рухах.

          Проведення оздоровчих заходів у режимі дня:

1.Повітряні і сонячні ванни.

     2.Провітрювання приміщень.

3.Дотримання температурного режиму в групових приміщеннях.

4.Одяг дітей відповідно сезону та температурного режиму в групі.

5.Обробка меблів, іграшок, спалень і іншого майна, що знаходиться в  ігрових і спальних приміщеннях, за допомогою стаціонарних (в кожній ігровій кімнаті) та пересувній бактерицидних ламп.

6.Вологе прибирання з миючими і дезінфікуючими засобами.

     7.Вітамінізація дітей свіжими овочами, фруктами та соками.

8.Проведення дихальної гімнастики.

9.Проведення гігієнічної гімнастики після денного сну.

10.Загартування дітей ризьким методом (ходьба босоніж по соляним та масажним доріжкам).

 

Організація харчування:

Режим харчування в ДНЗ триразовий: сніданок, обід, підвечірок. Вартість харчування на одну дитину в день  становить 30 грн.  Раціональність харчування забезпечується правильно складеним меню. Щоденне меню складається на основі перспективного на  зимово-весняний та  літньо-осінній періоди року з урахуванням наявності сезонних продуктів. Всі продукти харчування, що надходять до дитячого закладу, відповідають вимогам державних стандартів та супроводжуються відповідними документами: накладними, сертифікатами якості, що засвідчують дату виробництва,термін реалізації, кількість.

Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування є виконання затвердженого набору продуктів, який реєструється в журналі обліку виконання норм харчування. На основі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз та корекція харчування.

Результати аналізу виконання норм харчування показали, що в 2018-2019 н.р. норми в цілому виконано на  73,6 %.

 

               Санітарно – епідеміологічний режим :

Порушень в  його організації в цьому навчальному році виявлено не було.

 

Техніка безпеки

Згідно із Законом України «Про охорону праці у дошкільному навчальному закладі здійснюється робота з охорони праці і техніки безпеки. Призначено відповідальних з питань охорони праці. Робота з забезпечення безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу здійснюється згідно з нормативною базою та заходів з безпеки праці.

 

Колектив бере участь у розробці та обговоренні комплексних планів щодо покращення умов праці, санітарно-оздоровчих заходів, охорони довкілля і вживає заходів щодо їх виконання.

Адміністрація закладу організувала належні умови для праці та освітньо- виховної діяльності членів трудового колективу.

Річний план роботи закладу передбачає заходи щодо організації роботи з охорони праці, збереження життя, здоров’я дітей і працівників, попередження дитячого та дорослого травматизму.

 

Слід відмітити, що  педагогічний  колектив плідно працював над цим питанням. Педагоги працювали відповідно  розробленого річного планування навчально-виховної роботи з охорони та безпеки життєдіяльності дітей, яке включає в себе всі розділи даної роботи з урахуванням вікових груп.

Протягом року проводились дні пожежної безпеки та дорожнього руху.

 В межах цих днів з дітьми проводились тренувальні навчання з евакуації,

до дітей завітали пожежники з пожежною технікою. Було організовано перегляд навчальних фільмів, мультфільмів.

В цьому навчальному році фактів дитячого травмування під час навчально-виховного процесу виявлено не було.

 

5.Зміни в матеріальній базі ДНЗ, залучення додаткових джерел фінансування

 

Для створення належних умов перебування дітей в дошкільному закладі матеріально-технічна база постійно удосконалюється, модернізується та поповнюється.

           ЗА РАХУНОК  БЮДЖЕТУ  І РПІНСЬКОЇ  МІСЬКОЇ  РАДИ

                  - Набори цукерок до Новорічного свята .

- Господарчі товари – 6255 грн.

 -  Дошки обробні – 2369 грн.

                 -  Оплата ремонтних робіт електромережі – 30000грн.

                 -  Придбання  термометра безконтактного – 2000 грн.

                 -  Захисні маски,  та дезінфікуючі засоби– 2514 грн.

ЗА  РАХУНОК  СПОНСОРСЬКОЇ  ДОПОМОГИ  ГОСТОМЕЛЬСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ  РАДИ:

 - Річна підписка  періодичної педагогічної преси –3000 грн.

 - Набори цукерок до Дня Святого Миколая.

АДРЕСНА ДОПОМОГА:

Депутата Гостомельської селищної ради 19 округу Писанки Євгенія Олександровича  (3000 грн.) та голови Спілки воїнів- учасників АТО

сел. Гостомель Табачука Олексія Леонідовича (3000 грн.)  на оздоровлення родині вихованця ЗДО «Первоцвіт» Павленко Матвія ( батько інвалід АТО).

ЗА  БЛАГОДІЙНІ  КОШТИ  БАТЬКІВ:

-  Ноутбук  – 7000 грн.

- Ламінатор – 2500 грн.

          - Піднос (нерж.) – 250 грн.

              - Аварійний світлодіодний вказівник «Вихід» (2 шт.) – 593 грн.                                                                                                           

- Обслуговування комп’ютерної техніки – 1285 грн.

 - Витрати на різні господарчі товари та ремонтні роботи – 853,0 грн.

           - Меблі в кабінет соціального педагога – 8078 грн.

              - Стенди (соц.пед.) – 1400грн.

              - Пошив українських шароварів (6 шт.) – 496 грн.

              - Килимок в кабінет психолога – 1000 грн.

- Канцелярські товари  – 1405 грн.

     - Медичні препарати та дезінфікуючі засоби – 876 грн.

БАТЬКІВСЬКИМИ  КОМІТЕТАМИ  ПРИДБАНО  В  ГРУПИ:

  • Іграшки та ігрове обладнання.
  • Настільно-друковані ігри.
  • Канцтовари.
  • Навчальне обладнання.
  • Миючі засоби, туалетний папір, серветки і т.д.

               Зав.  ДНЗ «Первоцвіт»________________Н.О.Петриченко

 

 

 

 

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/5d129c5e5d6c1fb1c841167edbd2c92b.pptx

 

Електронна реєстрація в ДНЗ

Яндекс.Метрика

Логін: *

Пароль: *